رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

 

مانیلا ، فیلیپین – مقامات فیلیپین اجازه بازگشایی سالن های ورزشی ، سرسره ها ، زمین موشک و موزه ها در پایتخت ، مانیل و استان های همسایه را داده اند ، زیرا روند هجوم ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

وزیر تجارت رامون لوپز می گوید فیلیپینی های 65 سال به بالا که در خانه های خود محبوس شده اند اکنون می توانند دو هفته پس از واکسیناسیون کامل به کلانشهرهای متراکم شهر سفر کنند.

وی می گوید سالن های ورزشی و مشاغل داخلی مشابه با گواهی ایمنی می توانند تا 30٪ از ظرفیت آنها را باز کنند.

لوپز خواستار از سرگیری مجدد اقتصاد آسیب دیده برای مقابله با بیکاری و گرسنگی شد.  موزه ها و اماکن تاریخی نیز می توانند با ظرفیت 20٪ بازگشایی شوند ، اما تورهای راهنما همچنان ممنوع هستند.

فیلیپین با نزدیک به 1.3 میلیون نفر با 22312 مورد مرگ ، دومین تعداد آلودگی به COVID-19 را در جنوب شرقی آسیا گزارش می کند.  دولت پس از افزایش عفونت ها در ماه مارس ، محاصره در منطقه پایتخت و چهار استان مجاور را از سر گرفت.

___

بیشتر در همه گیر:

– جشن ها (و س questionsالات) برنامه آمریکا برای اهدای واکسن را تبریک می گویند

– قوانین ایمنی فدرال جدید برای COVID-19 بیشتر کارفرمایان را معاف می کند

– ایالات متحده مدت ماندگاری واکسن J&J COVID را 6 هفته افزایش می دهد

– مت هانکوک ، وزیر بهداشت انگلیس پس از یک سری ادعاهای مضر توسط بوریس جانسون ، مشاور ارشد نخست وزیر پیشین ، از کار خود با بیماری همه گیر ویروس کرونا دفاع کرد.

– آلمان یک کارت واکسیناسیون دیجیتال راه اندازی کرده است که می تواند در سراسر اروپا مورد استفاده قرار گیرد در حالی که این قاره برای فصل اصلی سفر در تابستان آماده می شود.

___

– بیشتر موارد پوشش همه گیر AP را در https://apnews.com/hub/coronavirus-pandemic و https://apnews.com/hub/coronavirus-vaccine دنبال کنید

___

آنچه دیگر اتفاق می افتد در اینجا است:

دهلی نو – ایالت بیهار هند از زمان کشف هزاران مورد ثبت نشده تعداد قربانیان COVID-19 را افزایش داده است و این نگرانی را ایجاد می کند که مرگ های زیادی به طور رسمی ثبت نشده است.

روز پنجشنبه ، بخش بهداشت در بیهار ، یکی از فقیرترین کشورها ، آمار مرگ و میر ناشی از COVID-19 خود را به بیش از 9،429 از 5424 مورد تجدید نظر کرد ، جهشی بیش از 70 درصد.

مقامات گفتند 3،951 مرگ گزارش نشده در ماه مه رخ داده است و “مرگ گزارش شده در بیمارستان های خصوصی ، در حال انتقال به مراکز درمانی ، در انزوای خانه و در اثر مرگ ناشی از عوارض پس از COVID-19”

متخصصان بهداشت می گویند ، بسیاری از مرگ های ناشی از COVID-19 در هند گزارش نشده است ، به ویژه در آخرین جهش در آوریل و مه ، زمانی که بیمارستان ها غیرقابل تحمل بودند و اکسیژن کم بود.

وزرای فدرال هند از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا گزارش های سرشماری را اغراق آمیز و گمراه کننده رد کردند.  در گذشته ، کشورهایی مانند ماهاراشترا و تامیل نادو نیز تعداد کشته ها را کالیبره کرده اند.

به طور کلی ، مرگ و میر در هند طی هفته های اخیر به طور مداوم در حال کاهش است.

91702 مورد اضافه شده در 24 ساعت گذشته مجموع هند را در روز جمعه به بیش از 29.3 میلیون نفر رساند ، که پس از ایالات متحده دوم است.  وزارت بهداشت همچنین از 3403 مورد مرگ در 24 ساعت گذشته خبر داد و تعداد کل مرگ ها را به 363،079 نفر رساند.

___

شیکاگو – ایلینوی تمام محدودیت های ظرفیت بارها ، رستوران ها ، مشاغل و مکان های دیگر را جمعه ، تقریباً 15 ماه پس از اولین سفارش ماندن در خانه در هنگام شیوع ویروس کرونا ، برمی دارد.

مشاغل ممکن است هنوز قوانین خاص خود را برای ظرفیت ، ماسک و فاصله اجتماعی داشته باشند.  در حمل و نقل عمومی و فرودگاه ها ، مدارس و بیمارستان ها هنوز ماسک لازم است.

فرماندار JB پریتزکر روز پنجشنبه گفت که “در حالی که ما این قدم بعدی را جلو می بریم ، بیایید این کار را با تعهد دوباره به همدلی ، اجتماع و مشترک کردن هر روز انجام دهیم.”

مقامات بهداشت عمومی می گویند بیش از 68 درصد ساکنان ایلینوی بالای 18 سال حداقل یک دوز واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده اند و 51 درصد بزرگسالان کاملا واکسینه شده اند.

___

واشنگتن – مقامات بهداشتی ایالات متحده در حال بررسی مواردی هستند که به نظر می رسد پس از دریافت دوز دوم واکسن Pfizer و Moderna بیش از حد انتظار برای التهاب قلب در نوجوانان و مردان جوان است.

CDC گفت که مشخص نیست که آیا التهاب ناشی از شلیک گلوله بوده است یا خیر.  او از همه افراد 12 سال به بالا می خواهد که واکسینه شوند.

یک مقام CDC روز پنجشنبه گفت که از تاریخ 31 مه ، آژانس 275 گزارش اولیه از چنین التهابی در نوجوانان 16 تا 24 ساله از بیش از 12 میلیون تزریق واکسن با دوز دوم داشته است.

این مقام می گوید به نظر می رسد موارد در مردان و افراد جوان بیشتر است و اکنون اکثر آنها بهبود یافته اند.

___

دنور – فرماندار کلرادو ، جارد پولیس ، پنج برنده بورسیه 50،000 دلاری را در برنامه ای که برای تشویق دانش آموزان به واکسیناسیون COVID-19 طراحی شده است ، اعلام کرد.

این ایالت 25 بورسیه دانشجویی برای دانشجویان 12 تا 17 ساله که حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند ارائه می دهد.

برندگان که به صورت تصادفی انتخاب می شوند ، می توانند از بورس تحصیلی مدارس متوسطه مورد نظر خود استفاده کنند.  این شامل کالج ها و برنامه های فنی ، حرفه ای و معتبر در کلرادو و خارج از آن است.

پنج برنده هر هفته تا 9 ژوئیه انتخاب می شوند.  کلرادو همچنین یک برنامه قرعه کشی 1 میلیون دلاری برای پنج بزرگسال که حداقل یک ضربه دریافت می کنند ، ارائه می دهد.

___

آتلانا – گرجی های دریافت کننده مزایای بیکاری مجدداً باید بدنبال کار باشند و بتوانند درآمد کمتری را قبل از سقوط مزایای بیکاری در 27 ژوئن کسب کنند.

کمیسر کار مارک باتلر روز پنجشنبه تغییرات را اعلام کرد و همچنین گفت که کارفرمایانی که کارگران اضافی زیادی دارند و مزایای دریافت می کنند پس از آن تاریخ با مالیات بیمه بیکاری بیشتری روبرو خواهند شد.

جورجیا ماه گذشته اعلام کرد که در اوایل 27 ژوئن به برنامه های فدرال پایان می یابد که هرمی 300 دلار در هفته برای بیکاران فراهم می کند و همچنین برنامه هایی که به افرادی که به طور معمول واجد شرایط شغل نیستند ، پول فدرال پرداخت می کند. .

پیش از این ، باتلر اعلام کرد که نیازهای کاریابی خود را در بیش از سه چهارم ایالت بازگرداند.

___

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

CONCORD ، NH – فرماندار کریس سانونونو روز پنجشنبه گفت ، وضعیت اضطراری تقریباً 15 ماهه در بیماری همه گیر نیوهمپشایر جمعه شب به پایان می رسد.

Sununu برای اولین بار در 13 مارس سال 2020 وضعیت ویروسی کرونا را اعلام کرد. وی هر سه هفته یک بار آن را تمدید کرد تا اینکه دو هفته پیش اعلام کرد که اجازه می دهد نیمه شب 11 ژوئن منقضی شود.

به گفته فرماندار: “به نوعی ما همه زمینه ها را بررسی کرده ایم و بسیار مطمئن هستیم که عزیمت فردا از آن هنوز ما را در موقعیت بسیار قوی نگه می دارد.”

سونونو از مقامات بهداشت عمومی و همچنین شهروندان برای داوطلب شدن در طول همه گیری ، تعادل بخشیدن به ایمنی با حفظ اقتصاد قوی و واکسیناسیون تشکر کرد.

___

ST  IVES ، انگلستان – رئیس جمهور جو بایدن از رهبران جهان خواسته است تا در تقسیم واکسن ویروس کرونا با کشورهایی که در سراسر جهان می جنگند ، از رهبری او پیروی کنند.

وی قول داد که ایالات متحده 500 میلیون دوز برای کمک به تسریع در پایان همه گیری و تقویت موقعیت استراتژیک ثروتمندترین دموکراسی های جهان اهدا خواهد کرد.

به گفته بایدن ، “در مواقع ناخوشایند ، آمریکایی ها به کمک می روند.”

قبل از نشست گروه هفت ، بایدن تعهد ایالات متحده در مورد تقسیم واکسن را اعلام کرد ، که بیش از 80 میلیون دوز است که قبلاً تا پایان ماه وعده داده بود.

وی می گوید سایر کشورهای گروه G7 به ایالات متحده خواهند پیوست و تعهدات خود برای اهدای واکسن در روز جمعه را تشریح کرد.

___

واشنگتن – جانسون و جانسون می گویند که مقامات بهداشتی ایالات متحده مدت ماندگاری میلیون ها دوز واکسن ویروس کرونا را شش هفته دیگر افزایش داده اند.

این دارو ساز می گوید که FDA ماندگاری بیشتری برای عکسهای تک دوز را تأیید کرده است.  مقامات دولتی اخیراً هشدار دادند که بسیاری از دوزهای استفاده نشده به پایان سه ماهه اولیه خود در پایان ماه ژوئن می رسد.

این تمدید در حالی صورت می گیرد که درصد واکسیناسیون های جدید در ایالات متحده همچنان در حال لغزش است.  هفته گذشته به طور متوسط ​​حدود 800000 آمپول در روز در ایالات متحده انجام می شد.  این رقم کمتر از رقم بالای 2 میلیون روز در دو ماه پیش است.

هدف رئیس جمهور جو بایدن این است که 70 درصد افراد مسن آمریکایی تا 4 جولای واکسینه شوند.  CDC می گوید حدود 64٪ آمریکایی های بالای 18 سال حداقل یک دوز دریافت کرده اند.

___

آنکارا ، ترکیه – ترکیه در حال گسترش واکسیناسیون خود به کارمندان رستوران ، آرایشگران و آرایشگاه ها است.

وزیر بهداشت Fahretin Koca در توییتر خود اعلام کرد که کارگران بخش تولید و توزیع غذا و همچنین کارمندان کافه ها و رستوران ها در برنامه تلقیح روز جمعه قرار خواهند گرفت.

ترکیه در حال حاضر افراد 45 سال به بالا و همچنین افراد در بخش بهداشت ، پلیس ، معلمان ، روزنامه نگاران و کارگران گردشگری را واکسینه می کند.  در اوایل این هفته ، نوازندگان ، سایر مجریان و دانشمندان به لیست مشاغل دارای اولویت اضافه شدند.

این کشور با 84 میلیون نفر از زمان آغاز کار واکسیناسیون از 14 ژانویه ، حدود 32 میلیون شلیک کرده است.  حدود 13.5 میلیون نفر دو دوز دریافت کردند.

___

شیکاگو – شرکت هواپیمایی یونایتد اعلام کرد بیش از 830،000 نفر در این مسابقه شرکت کردند که ماه گذشته برای تشویق مردم به واکسیناسیون علیه COVID-19 آغاز شد.

افرادی که عکس کارت واکسیناسیون خود را در شرکت هواپیمایی بارگذاری می کنند ، تجربه کمی در پروازهای رایگان دارند.

این شرکت هواپیمایی می گوید بزرگترین بلوک شرکت کنندگان در این مسابقات افراد 50 ساله هستند و از هر هشت نفر یک نفر بین 18 تا 28 سال است.

___

ساکرامنتو ، کالیفرنیا – نهادهای نظارتی در محل کار کالیفرنیا یک ماده بحث برانگیز در مورد ماسک را پس گرفتند.

چرخش دوم آنها در طی یک هفته به آنها فرصت می دهد تا قانونی را در نظر بگیرند که با قول فرماندار گاوین نیوزوم در مورد باز بودن کامل کشور از بیماری همه گیر روز سه شنبه مطابقت بیشتری داشته باشد.

اما برخی از رهبران تجارت در روز چهارشنبه همچنان به فشار دادن نیوزوم برای لغو هیئت مدیره ادامه دادند.  قانون شورای ایمنی و بهداشت در کالیفرنیا به کارگران اجازه می دهد که فقط در صورت واکسیناسیون کامل ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند.

این در تضاد با برنامه گسترده ایالت برای حذف تقریباً تمام موارد لازم برای پوشاندن افراد واکسینه شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۱
عرفان حسن پور