رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

 

لندن (AP) – رئیس سازمان بهداشت جهانی اذعان کرد که واکنش آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد به ادعاهای خشونت جنسی شامل مقاماتی که در کنگو در طی شیوع ابولا کار می کردند ، پس از تحقیقات آسوشیتدپرس “کند” بود که نشان داد مدیریت ارشد WHO از موارد متعدد سو m رفتار آگاه بود.

طرفین به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیری سازمان بهداشت جهانی در این هفته تشکیل جلسه دادند ، طرفین در مورد موضوعاتی مانند چگونگی اصلاح برنامه اضطراری آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد به دنبال اقدامات اشتباه آن در واکنش به شیوع ویروس کرونا بحث کردند.  مجمع جهانی بهداشت به موضوع خاصی در مورد ادعای سوon رفتار در کنگو نپرداخته است ، اما میزگرد جلوگیری از “استثمار جنسی و سو abuse استفاده” برای روز جمعه برنامه ریزی شده است.

با این حال ، دیپلمات ها پیش از این ، Tedros Adhanom Gebreesus مدیرکل WHO را در مورد این مسئله پشت درهای بسته تحت فشار قرار داده اند.  دست کم شش کشور هفته گذشته با استناد به انتشارات مطبوعاتی اخیر ، در مورد نحوه برخورد خشونت جنسی و استثمار آژانس ابراز نگرانی کردند.  تدروس سعی کرد نگرانی های آنها را آرام کند.

وی در جلسه 19 ماه هیئت اجرایی WHO گفت: “من ناامیدی را درک می کنم.”  طبق سابقه جلسه ، مدیرکل گفت که برای حل مشکلات امنیتی در کنگو زمان لازم است تا کمیسیونی برای بررسی اتهامات سو abuse استفاده جنسی و راه اندازی این گروه ایجاد شود.

تدروس گفت: “روشی که تاکنون این چیز مدیریت شده است ، البته به آرامی … امیدوارم که راضی شود.”

سرویس مطبوعاتی WHO حاضر به اظهار نظر در مورد توضیح تدروس در مورد پاسخ کند نشد ، اما گفت که کمیسیون “متعهد به انجام تحقیقات کامل در مورد همه ادعاها ، از جمله موارد مربوط به اقدامات مدیریت” است.  از روسای این گروه خواسته شد توافق نامه محرمانه بودن را با WHO امضا کنند.

این هیئت به سفارش WHO شامل نهادهای اجرای قانون برای بررسی اینکه آیا هرکدام از سوits استفاده های جنسی گزارش شده مجرمانه بوده است یا خیر ، گزارش های آن فقط به WHO ارائه می شود.

تدروس در ماه اکتبر پس از انتشار اخباری مبنی بر سو sex استفاده جنسی در تلاشهای WHO برای مهار اپیدمی ابولا در کنگو از سال 2018 تا 2020 ، هیئت را تشکیل داد. در آن زمان ، تدروس گفت که او “خشمگین” است و اقدامات سریع را برای مجازات این افراد انجام خواهد داد مسئول

اما با گذشت بیش از هفت ماه ، این کمیسیون هنوز جزئیات کار یا یافته های خود را علنی نکرده است.  این گروه گفت که این کمیسیون کار خود را در کنگو از 3 مه آغاز کرد و انتظار می رود گزارش را در اواخر ماه اوت منتشر کند.

بسیاری از کشورها با استناد به تاریخ اخیر AP ، انتظار داشتند اقدامات بیشتری انجام دهند.

داگ-اینگه اولشتاین ، وزیر امور خارجه نروژ ، در نامه ای الکترونیکی گفت: “ما در جلسات با رهبری WHO درباره این ادعاها بحث کردیم.”  “ما مجدداً بر ضرورت فوری برخورد سریع و کامل با چنین ادعاهایی تأکید کردیم.”

تحقیقات AP که اوایل این ماه منتشر شد نشان داد که اعضای مدیریت ارشد WHO از نگرانی در مورد خشونت جنسی در سال 2019 مطلع شده اند ، دست کم دو پزشک استخدام شده توسط آژانس در طی اپیدمی ابولا در کنگو.

PA یک قرارداد محضری دریافت کرد که نشان می داد دو مقام سازمان بهداشت جهانی که با دکتر ژان پل نگاندو توافق نامه ای را امضا کرده اند برای پرداخت پول به یک زن جوان که گفته می شود آغشته شده است.  سه زن به AP گفتند ، پزشک دیگر به نام Bubakar Diallo به رابطه خود با Tedros رئیس WHO مباهات کرد و در ازای رابطه جنسی به زنان پیشنهاد شغل داد.

به نظر می رسد حتی برخی از مقامات WHO از نحوه رسیدگی به ادعاها توسط آژانس ناراضی هستند.

هفته گذشته کمیته کارکنان WHO در نامه ای به کارمندان و مدیریت ارشد نوشت: “ما توانایی پرداختن به علائم عدم موفقیت سیستمیک سازمان خود را در جلوگیری و برخورد به موقع با چنین رفتارهای ادعایی را نداریم.”  این کمیته از مدیران WHO خواست که بلافاصله در مورد این ادعاها ، از جمله گزارش هایی مبنی بر اینکه “مدیران ارشد نگرانی ها را سرکوب کرده اند” ، اقدام کنند

برخی از کشورها طی جلسات غیرعلنی هفته گذشته به رهبری عالی WHO گفتند که به زودی جزئیات بیشتری را انتظار دارند.

بر اساس این نشست ، یک مقام دولت هلند گفت: “اکنون که WHO به عنوان چراغی برای کمک به ما در یافتن راهی برای خروج از این بیماری همه گیر دیده می شود ، بنابراین بسیار ناامیدکننده است که از ادعاهای مربوط به رفتارهای نادرست ساختاری مطلع شویم.”  “خواندن مقالات (از مطبوعات) ما را دچار تردید می کند که آیا گفته ها و بحثهای متعددی که ما (در WHO در مورد خشونت جنسی) داشته ایم واقعاً شنیده شده است.

نماینده هلند خواستار شفافیت بیشتر به منظور پر کردن “شکاف اطمینان که در این زمینه در حال ظهور است” است.

دکتر کاترین بوهم ، رئیس ستاد تدروس ، گفت “برخی از مسائل هنوز در دست توسعه است”.  وی گفت که مقامات WHO به زودی با کمیسیون تحقیق در مورد ادعاهای سو abuse استفاده جنسی در کنگو دیدار خواهند کرد تا درباره “تحقیقات در مورد عدم گزارش یا سرکوب فعال ، از جمله پنهان کاری ادعا شده” بحث کنند.

دکتر ابراهیما سوسه فول ، دستیار مدیر کل WHO در واکنش به موارد اضطراری افزود: “ما می دانیم که نقاط ضعفی در سیستم وجود دارد ، خواه این سیستم WHO باشد یا سیستم سازمان ملل.”

پویا جونجونالا ، سخنگوی USAID ، گفت: ایالات متحده همچنین خواستار “تحقیق کامل و شفاف” شده و “در ارتباط نزدیک با WHO در مورد این اتهامات است.”

برخی از کارشناسان می گویند عدم موفقیت سازمان جهانی بهداشت در مجازات سریع شرکت کنندگان در جرایم جنسی ناامیدکننده است ، اما تعجب آور نیست.

آسمیتا نایک ، مشاور بین المللی حقوق بشر که نویسنده این گزارش است ، برای بهره برداری جنسی گفت: “سازمان های کمکی در خلا of پاسخگویی فعالیت می کنند ، در زمینه هایی که قانون و نظم نقض می شود و هیچ سیستم خارجی برای پاسخگویی آنها وجود ندارد.” شامل پرسنل سازمان ملل

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

نایک گفت: “همه چیز تغییر نخواهد کرد مادامی که افرادی که سو abuse استفاده می کنند یا چشمانشان را می بندند منظم باشند و بالعکس ، کسانی که صحبت می کنند پاداش می گیرند.”

___

جیمی کیتون از ژنو در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۸
عرفان حسن پور