رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

دولت گوا در مورد تبرئه تارون تجپال

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۲۹ ب.ظ

 

دولت گوا با طرح شکایت در دادگاه گوا در بمبئی به دیوان عالی کشور خواستار اعاده دادرسی در پرونده ای شد که روزنامه نگار تارون تیپال به آزار جنسی یکی از همکاران سابق خود در سال 2013 متهم شد.

دولت گوا با بیان اینکه دادگاه گوا در مورد تبرئه تجپال ، رفتار قربانی را پس از آسیب روحی درک نکرد ، در بیانیه ای گفت که دادگاه شواهد قربانی را بی اعتبار کرد اما شواهد ارائه شده توسط تجپال را به عنوان انجیل حقیقت پذیرفت.

فرجام خواهی که در دادگاه گوا در HC ثبت شد ، این هفته اصلاح شد تا در این حکم قضاوت شود و دلایل دیگری نیز علیه برائت تجپال در بر گیرد.

تجپال به سو ab استفاده جنسی از یک همکار سابق خود در آسانسور هتلی مجلل در گوا در سال 2013 متهم شد.

پلیس گوا در نوامبر 2013 FIR را علیه تجپال ثبت کرد و پس از آن دستگیر شد.  سپس وی در ماه مه 2014 ضمانت دریافت کرد.

وی بر اساس مواد 341 قانون مجازات اسلامی (مهار غیرقانونی) ، 342 (بازداشت غیرقانونی) ، 354 (حمله یا قصد جنایت برای خشم فروتنی) ، 354-A (آزار جنسی) ، 354-B (حمله یا استفاده) از محاکمه است. نیروی جنایی به قصد آزادی) ، 376 (2) (f) (شخصی در موقعیت قدرت بر زنان ، مرتکب تجاوز به عنف) و 376 (2) (k) (تجاوز توسط شخصی در موقعیت کنترل).

در درخواست خود ، دولت گوا ادعا کرده است که دادگاه بدوی کاملاً گویاترین ادله در این پرونده را نادیده گرفت (نامه ایمیل عذرخواهی) ، “که گناه متهم را فراتر از سایه ای ثابت می کند”.

دادگاه بدوی در تصمیم خود رفتار این زن را زیر سال برد و خاطرنشان کرد که وی هیچ نوع “رفتار هنجاری” مانند ضربه و شوک از خود نشان نداده است ، که قربانی خشونت جنسی می تواند به طور معتبری نشان دهد.

دولت تجدید نظر در فرجام خواهی اصلاح شده خود ، که در تاریخ 2 ژوئن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت ، گفت دادگاه بدوی این واقعیت را متهم کرده و محاکمه کرده است ، نه بزه دیده ، تجپال را نادیده گرفت.

در این شکایت آمده است: “کل تصمیم به جای تلاش برای تعیین نقش مجرم متهم ، به اتهام شاکی متمرکز بود.”

در این تحقیق آمده است که دادگاه بدوی در مورد چگونگی رفتار معمول زنی که قربانی خشونت جنسی شده است “طبق قانون ناپایدار و با تعصب و مرد سالاری رنگ آمیزی شده است.”

دادسرا در فرجام خواهی خود از شورای ملی می خواهد که بخشهای زیادی از تصمیم را که نه تنها در مورد پرونده دادسرا ، بلکه در برابر قربانی نیز مقاومت می کند ، حذف کند.

دادستانی گفت: “این واقعیت ، همراه با سایر شرایط همراه ، به وضوح پرونده ای را برای محاکمه مجدد مطابق قانون ایجاد می کند.”

با استناد به بخشهایی از این تصمیم ، که خاطر نشان می سازد تصاویر نظارت تصویری و عکسهای این واقعه ، قربانی را با نشاط و خندان نشان می دهد ، دولت در فرجام خواهی خود گفت که مشاهدات “عدم درک کامل رفتار پس از سانحه قربانیان را نشان می دهد”.

این گزارش (مشاهدات دادگاه بدوی) همچنین بی اطلاعی کامل از قانون و همچنین چندین دستورالعمل و دستورالعمل تصویب شده توسط دیوان عالی کشور (در مورد نحوه برخورد با چنین مواردی) را نشان می دهد.

دادگاه بدوی اجازه داد “س allowedالات رسوا ، نامناسب و تحقیرآمیز” در برابر قربانی قرار گیرد.

“دادگاه بدوی در حکم 527 صفحه ای خود تحت تأثیر مطالب و شهادتهای خارجی و غیر قابل قبول ، جزئیات گرافیکی تاریخ جنسی مقتول ، که توسط قانون منع شده است ، قرار گرفت و از آن برای سانسور شخصیت وی و بی اعتبار کردن ادله وی استفاده کرد.” در این شکایت آمده است.

در آن آمده است که نحوه ثبت شواهد دادستان (مقتول) توسط دادگاه بدوی به پرونده احتیاج به “کنترل قضایی” دقیق دارد.

در این فرجام خواهی آمده است: “بیشتر دادگاه مورد اعتراض ، توسط شایعات جنسی و تخیلات جنسی ادعایی مربوط به اتهام ، که از نظر قانونی ممنوع است ، مصرف شده است.”

در این شکایت آمده است که مقتول در بیانیه ای به پلیس و دادگاه گفت که در حالی که پس از حادثه به دلیل تعهدات حرفه ای آسیب دیده و شوکه شده بود ، در حین حادثه به کار خود ادامه داد.

در رابطه با دادگاه بدوی ، که از پذیرش عذرخواهی ارسال شده توسط تجپال از مقتول امتناع ورزید ، دولت اظهار داشت که دادگاه هیچ نتیجه گیری قانع کننده ای در مورد نحوه تحصیل ، سن و بلوغ متهم در وضعیت کسب نکرده است. بیش از قربانی ، به نوعی می تواند مجبور به عذرخواهی شود.

در دادخواست تجدیدنظر آمده است: “دادگاه بدوی کاملاً گویاترین ادله در این پرونده را نادیده گرفت (نامه ایمیل عذرخواهی) ، که فراتر از هر سایه ای گناه متهم را ثابت کرد.”

وی همچنین ادعا کرد که دادگاه بدوی در س questionال از رفتار قربانیان پس از حادثه اشتباه کرده و وی به جای هم اتاقی خود به سه نفر از همکاران مرد خود در مورد این حادثه اعتماد کرده است.

(با ورودی های PTI)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۱
عرفان حسن پور