رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

مقدمه

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۳۸ ب.ظ

تخم مرغ ماهی ، همچنین به عنوان خاویار یا قورباغه شناخته می شود ، معمولاً در ایالات متحده آمریکا یک غذای لوکس عجیب و غریب محسوب می شود ، اما ممکن است تغییر کند زیرا افراد بیشتری طعم قزل آلا ماهی را که اغلب در رستوران های سوشی پیدا می شود ، ایجاد می کنند.پس از خرید بچه ماهی خاویار خواهید فهمید که تخم مرغ ماهی بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است (خوردن آنها تقریباً مانند مصرف مکمل روغن ماهی است). اما کلسترول زیادی نیز دارند و غالباً با نمک بهبود می یابند ، یعنی سرشار از سدیم هستند.

یافتن اطلاعات تغذیه ای برای تخم مرغ ماهی همیشه آسان نیست ، زیرا بسیاری از تأمین کنندگان قورباغه در خارج از ایالات متحده واقع شده اند و ممکن است مجبور نباشند برچسب غذایی ارائه دهند. با این حال ، هنگامی که بیشتر ما تخم مرغ ماهی می خوریم ، فقط مقدار بسیار کمی را به عنوان تزیین می خوریم ، بنابراین قلم مو مقدار کالری یا ارزش غذایی یک وعده غذایی را تغییر نمی دهد.

حقایق تغذیه تخم مرغ ماهی

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط USDA برای 1 قاشق غذاخوری (16 گرم) قلم ماهی خاویاری (تخم مرغ ماهی) ارائه شده است.

کالری : 42

چربی :  3 گرم

سدیم :  240 میلی گرم

کربوهیدرات ها : 0.6 گرم

فیبر :  0 گرم

قندها :  0 گرم

پروتئین :  4 گرم

در حالی که موارد بالا یک نقطه شروع جامد است، اما می تواند بعد از خرید بچه ماهی خاویار تفاوت های تغذیه ای بین انواع تخم ماهی داشته باشد. به عنوان مثال ، شاه ماهی فقط 20 کالری و 1 گرم چربی در هر قاشق غذاخوری دارد. 2 خاویار ماهی قزل آلا تقریباً 50 کالری در هر قاشق غذاخوری ، و 3 گرم چربی دارد.

کربوهیدرات 

میزان کربوهیدرات موجود در تخم مرغ ماهی به گونه های مختلف متفاوت است ، اما صرف نظر از نوع ، قورباغه منبع قابل توجهی از کربوهیدرات نیست. اگر 1 قاشق غذاخوری قلیه ماهی خاویاری بخورید ، کمتر از یک گرم کربوهیدرات مصرف خواهید کرد. فیبر و قند قابل توجهی در تخم مرغ ماهی وجود ندارد.

بار قند خون تخم مرغ تخمین زده شده صفر است. بار قند خون نشانگر چگونگی تأثیر یک ماده غذایی بر سطح قند خون شما است و اندازه سرو را نیز در نظر می گیرد.

چربی ها 

مقدار کمی سه نوع مختلف چربی در تخم مرغ ماهی وجود دارد: 

چربی اشباع شده : مقدار کمی (حدود 1/2 گرم)  چربی اشباع شده  در قلم ماهی خاویاری وجود دارد و حتی در شاه ماهی شاه ماهی نیز کمتر است. چربی های اشباع شده چربی های کمتری در نظر گرفته می شوند زیرا ممکن است در بیماری های قلبی نقش داشته باشند. اما مقدار چربی اشباع موجود در تخم مرغ ماهی تفاوتی در مصرف روزانه شما ایجاد نمی کند. 

چربی اشباع نشده چندگانه : همچنین  هنگام مصرف یک قاشق غذاخوری قاشق مرباخوری ماهی خاویاری ، چیزی در حدود کمتر از 1.2 گرم  چربی اشباع نشده پلی خواهید داشت. اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع که به آنها PUFA نیز گفته می شود ، تأثیر مثبتی بر روی سیستم قلبی عروقی دارند ، بنابراین به عنوان چربی های سالم در نظر گرفته می شوند. اما قلیه مصرف چربی اشباع نشده چند برابر شما را به میزان کم افزایش می دهد.

چربی اشباع نشده : در آخر ، شما فقط یک گرم چربی اشباع نشده غیر اشباع از یک وعده قورباغه ماهی خاویاری دریافت خواهید کرد. اعتقاد بر این است که اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFA) کلسترول HDL یا کلسترول "خوب" شما را افزایش می دهد. متخصصان بهداشت توصیه می کنند که چربی های کمتر سالم (مانند چربی های اشباع و چربی های ترانس) را با چربی های اشباع نشده یا چند غیر اشباع جایگزین کنید. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی توصیه می کند که 15-20٪ کالری دریافتی شما از اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع باشد.

پروتئین

بعد از خرید بچه ماهی خاویار شما در تخم مرغ ماهی پروتئین دریافت خواهید کرد ، اگرچه مقدار دریافتی شما با توجه به تنوعی که انتخاب می کنید کمی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، روغن ماهی خاویاری 4 گرم پروتئین در هر وعده فراهم می کند ، در حالی که شاه ماهی شاه ماهی 3 گرم دارد.

ویتامین ها و مواد معدنی

یک وعده شاه ماهی خاویاری 133٪ از دوز روزانه  ویتامین B12 را تأمین می کند ، که می تواند به شما در حفظ متابولیسم سالم و سلامت قلب قوی کمک کند. همچنین از 79 میلی گرم کولین  (یا اگر رژیم 2000 کالری در روز را دنبال کنید) یا 18 درصد از هدف خود بهره مند خواهید شد  . کولین از حمل و نقل چربی و کلسترول سالم در بدن پشتیبانی می کند و از دیگر عملکردهای مهم نیز برخوردار است.

قلم ماهی خاویاری حاوی منیزیم (48 میلی گرم یا 15 درصد از میزان توصیه شده دریافتی روزانه شما) و سلنیوم (10.5 میکروگرم ، تقریباً 19 درصد از مقدار توصیه شده روزانه شما) است.

فواید سلامتی

تخم مرغ ماهی به خوبی در رژیم های غذایی خاص مانند رژیم Paleo و سایر برنامه های غذایی کم کربوهیدرات جای می گیرد ، زیرا منبع چربی سالم است . یک وعده تخم مرغ ماهی 439 میلی گرم اسید چرب امگا 3 EPA و 608 میلی گرم DHA تأمین می کند . اسیدهای چرب امگا 3 چربی های اساسی هستند ، چربی هایی که باید در رژیم غذایی مصرف شوند زیرا بدن آنها را تولید نمی کند.

آرتریت روماتوئید را آسان کنید

محققان معتقدند که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی و تخم مرغ ماهی می تواند پس از خرید بچه ماهی خاویار به کاهش علائم آرتریت روماتوئید کمک کند. 4

سلامت مغز را ارتقا دهید

EPA ، DHA و DPA (یکی دیگر از اسیدهای چرب) موجود در تخم مرغ ماهی می تواند به مبارزه با پیری شناختی و کاهش ، و بهبود سلامت مغز و ترمیم کمک کند. 5

از سلامت چشم پشتیبانی کنید

DHA و EPA نیز برای رشد بینایی (در نوزادان) و عملکرد شبکیه چشم (در کودکان و بزرگسالان) مهم هستند. افرادی که به اندازه کافی امگا 3 در رژیم خود دریافت نمی کنند ممکن است در معرض خطر رتینوپاتی دیابتی ، دژنراسیون ماکولای وابسته به سن و سندرم خشکی چشم باشند. 6

فشار خون بالا را کاهش دهید

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در تخم مرغ ماهی به کاهش لخته شدن خون و التهاب در بدن کمک می کند و همچنین باعث گشاد شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود. 

آلرژی

مدیریت آلرژی به تخم مرغ ماهی یا ماهی می تواند پیچیده باشد. ماهی یک ماده حساسیت زای رایج است و طبق کالج آمریکایی آسم ، آلرژی و ایمونولوژی (ACAAI) ، ممکن است به یک نوع ماهی حساسیت داشته باشید و به نوع دیگر حساسیت نداشته باشید. همچنین ممکن است به ماهی پره دار حساسیت داشته باشید ، اما نه صدف ، و بالعکس. و ایجاد حساسیت به ماهی در بزرگسالی ممکن است ، حتی اگر از کودکی هیچ علائمی نداشته باشید. 8

اگر بعد از خرید بچه ماهی خاویار مشکوک شدید که به ماهی یا تخم مرغ ماهی حساسیت دارید و علائمی مانند کهیر ، بثورات پوستی ، دشواری در تنفس ، سردرد ، گرفتگی بینی یا حالت تهوع پس از بلعیدن آنها را تجربه می کنید ، با پزشک خود مشورت کنید تا تشخیص صحیح را بدست آورید. 

عوارض جانبی

تخم های ماهی کلسترول نسبتاً بالایی دارند و می توانند سدیم زیادی داشته باشند که هر دو برای سلامتی شما مضر هستند. آنها همچنین سرشار از پورین هستند ، اگر در معرض نقرس باشید مشکلی ایجاد می کند . 9

انواع

انواع تخم ماهی به اندازه ماهی وجود دارد و فروش بسیاری از آنها را با نام های مختلف در بازار ماهی یا فروشگاه های مواد غذایی مشاهده خواهید کرد.

خاویار 

این تخمها که معمولاً به طور انحصاری از تخمهای ماهیان خاویاری تهیه می شوند ، پخته شده و سپس برای رشد و نگهداری در قالب ها قرار می گیرند. در آمریکای شمالی ، اصطلاح "خاویار" برای توصیف فقط قلیه ای که از ماهیان خاویاری تهیه می شود استفاده می شود. اما در اروپا ، این کلمه ممکن است تخم مرغ ماهی را از منابع دیگر توصیف کند. خاویار انواع مختلفی دارد که از انواع مختلف ماهیان خاویاری تهیه می شود. اینها شامل اوسترا ، بلوگا ، سبوگا و خاویار سیبری است.

قلیه

اصطلاح تخم مرغ ماهی ماده ، ممکن است از انواع ماهی ها از جمله قزل آلا. ماهی سفید ، ماهی آزاد یا حتی کپور و صدف باشد. تخمهای ماهی ممکن است از نظر اندازه ، بافت و رنگ متفاوت باشند. 

از آنجا که انواع مختلفی از خاویار وجود دارد ، قیمت های مختلفی برای محصول وجود داردکه بر خرید بچه ماهی خاویار تاثیر دارد. بسیاری از متخصصان خاویار تنها بهترین تخم مرغ ماهی را خریداری می کنند. که قیمت هر اونس می تواند صد دلار یا بیشتر باشد. اما تخم مرغ ماهی بسیار کم هزینه ای نیز وجود دارد. از جمله انواع قفسه دار - که با کمتر از 10 دلار پیدا خواهید کرد.

وقتی بهترین است

اگرچه ماهی ها در فصول مختلف سال به فصل می آیند. قلیه معمولاً با نمک فرآوری و نگهداری می شود ، بنابراین در تمام طول سال در دسترس است.

ذخیره سازی و ایمنی مواد غذایی

برای نگهداری خاویار ، آن را در سردترین قسمت یخچال خود نگه دارید. وقتی آن را برای سرو بیرون آوردید ، آن را روی یخ نگه دارید تا از گرم شدن آن جلوگیری کند. سعی کنید قورباغه را در ظرف اصلی آن سرو کنید. انتقال تخم مرغ های ظریف به ظرف سرو ممکن است به آنها آسیب برساند. و بهتر است دست نخورده از آنها لذت ببرید. بعد از دو یا سه روز هر خاویار بدون استفاده را دور بریزید.

نحوه آماده سازی

وقتی خاویار (یا هر تخم مرغ ماهی) را سرو می کنید ، از قاشقی استفاده کنید. که از فلز ساخته نشده باشد زیرا می تواند طعم فلزی به عطر و طعم لطیف آن اضافه کند. قاشق خاویار مروارید در بسیاری از بازارها به فروش می رسد. اما می توانید از قاشق پلاستیکی یا چوبی نیز استفاده کنید.

بسیاری از دوستداران تخم مرغ ماهی از قلیه در بالای بلینی (پنکیک کوچک). نان تست یا یک تکه خیار با یک عروسک کرمی فرشی لذت می برند. همچنین تخم مرغ ماهی را می بینید. که به عنوان تزیین روی غذاهایی که در بسیاری از رستوران ها سرو می شود. و یا به عنوان یک جز component اصلی در برخی از رول های سوشی استفاده می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۹
عرفان حسن پور