رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

خط لوله استعماری تحت تأثیر اختلال در برقراری ارتباط است

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۷ ق.ظ

 

یک هفته پس از بازگشایی حمله سایبری ، شرکتی که بزرگترین خط لوله انتقال گاز در سواحل شرقی ایالات متحده را اداره می کند ، می گوید سیستم ارتباطی که مشتریانش برای نظارت بر حمل و نقل استفاده می کنند ، آفلاین شده است.

حمل و نقل هایی که از خط لوله استعماری 8،800 کیلومتری برای تحویل بنزین و سایر محصولات سوختی از پالایشگاه های ساحل خلیج ایالات متحده به بازارهای واقع در ایالت نیویورک استفاده می کنند ، روز سه شنبه گفتند که به سیستم ارتباطی که برای ردیابی محموله های سوخت استفاده می کرد دسترسی ندارند.

این سیستم که به Transport4 معروف است ، توسط خطوط لوله دیگر نیز برای خرید فضا ، ایجاد تغییرات در سفارش یا نظارت بر سفارش در طول مسیر استفاده می شود.  اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این مورد برای سایر شرکت هایی که از این فناوری استفاده می کنند کارایی ندارد ، ارائه نشده است.

این خط لوله روزانه 2.5 میلیون بشکه بنزین حمل می کند و تقریباً نیمی از بنزین مصرف شده در حدود دو ایالت بین تگزاس و نیوجرسی را تحویل می دهد.  اوایل این ماه توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت و تقریباً یک هفته خط لوله را خاموش کرد تا جمعه گذشته دوباره راه اندازی شد.

این خط لوله 45 درصد از بنزین را در ایالتی که خدمت می کند تأمین می کند. (وندی مارتینز / CBC)

این شرکت روز سه شنبه در بیانیه ای به سی بی سی نیوز تأیید کرد که واقعاً “اختلالات دوره ای” را تجربه می کند ، اما اصرار دارد که جریان بنزین و سایر سوخت ها طبق برنامه است.

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم نه “این شرکت مربوط به باج افزار یا هر نوع آلوده سازی مجدد” است.  ما سخت تلاش می کنیم تا سیستم نامزدی خود را دوباره آنلاین کنیم و همچنان به روزرسانی حمل کنندگان خود را ادامه خواهیم داد.  سیستم Colonial Pipeline با توجه به نامگذاری حمل و نقل ما ، همچنان محصولات تصفیه شده را ارائه می دهد.  “

این شرکت اطلاعاتی در مورد زمان قطع شدن ارتباطات ارائه نداده است.

کمبود بنزین

قطع هفته گذشته باعث خشک شدن خطوط و ایستگاه های طولانی سوخت در ایالت های متکی به خط سوخت شد.  در یک برهه ، حدود 16000 پمپ بنزین کمبود سوخت داشتند.  بر اساس وب سایت ردیابی قیمت گاز GasBuddy.com ، از دوشنبه شب ، این تعداد در ایالات متحده به بیش از 10 هزار نفر کاهش یافته است.

اگرچه احتمال اینکه رانندگان کانادایی در صورت تغییر مسیر حملات تحت تأثیر قرار بگیرند وجود داشت ، اما این اتفاق نیفتاد زیرا گفته می شود که این شرکت دیه ای را برای هکرهایی که به شبکه نفوذ کرده اند پرداخت کرده و جریان محصولات به موقع از سر گرفته شده تا تأثیرات خود را محدود کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۹
عرفان حسن پور