رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در چارچوب سلسله برنامه‌های رویداد آبی در اینجا حضور داریم تا به پیگیری موضوعات و مشکلات آبی بافق بپردازیم.

 

وی گفت: ویروس کرونا در چند ماه اخیر اجرای این رویداد را با تاخیر مواجه کرد، اکنون این برنامه به صورت فشرده‌تر در حال برگزاری است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه قرار است برنامه سازگاری با کم آبی استان در دو مرحله انجام شود، افزود: در مرحله اول اجرای این برنامه، کسری مخزن سفرهای آب زیرزمینی استان باید به صفر برسد و در مرحله دوم با کسری مخزن تجمعی استان جبران شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به طور متوسط 230 میلیون متر مکعب در سال کسری مخزن داریم که این افت در مرحله اول برنامه سازگاری باید برطرف شود.

 

جوادیان زاده با اشاره به اینکه صفر شدن کسری مخزن مصوب قانون است و باید تا سال 1405 تحقق یابد تصریح کرد: با این چارچوب قرار است در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی صورت گیرد، بنابراین همه بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی ملزم به مدیریت مصرف آب هستند.

 

وی با بیان اینکه معیشت کشاورزی و حفظ اراضی کشاورزی همچنان مورد تاکید ماست و باید انجام شود، بیان کرد: هدف ما ایجاد اشتغال در مناطق مختلف است بنابراین اگر آبی تخصیص می‌یابد حتماً باید ایجاد اشتغال کند.

 

جوادیان زاده در بخش دیگری از گفته‌های خود به شرایط آب و هوایی بافق نسبت به دیگر نقاط استان اشاره کرد و گفت: درجه حرارت هوا در شهرستان بافق نسبت به سایر نقاط استان بیشتر است که این امر میزان مصرف آب بخش شرب را به خصوص در تابستان افزایش داده، بنابراین باید نصب لوازم کاهنده مصرف در این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

 

سید مهدی طلائی مقدم، فرماندار بافق، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به استان یزد، گفت: مسئله مهم استان یزد آب است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه برنامه‌ریزی هم صدایی، بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: موضوع هم صدایی و هم‌گرایی در استان یزد، مسئله آب است.


وی در ادامه اظهار داشت: ریشه حفاظت از منابع آب به پیشینه ما بر می‌گردد؛ ما وارث این فرهنگ در حوزه حفاظت از منابع آب هستیم.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
عرفان حسن پور