رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

 

SANTA FE، NM – Virgin Galactic روز شنبه اولین پرواز موشکی خود را از نیومکزیکو به لبه فضا با یک شاتل سرنشین دار انجام داد ، در حالی که این شرکت به دنبال ارائه پروازهای توریستی به لبه جو زمین است.

بسیار بالاتر از صحرا و در آسمانی بدون ابر ، VSS Unity موشک خود را روشن کرد تا کشتی و دو خلبان را به فضا پرتاب کند.  پخش زنده از NASASpaceFlight.com نشان می دهد که کشتی در حال شتاب گرفتن است و بعداً توسط رادار فرود را تأیید می کند.

Virgin Galactic اعلام کرد که شاتل VSS Unity آن تا سه برابر سرعت صدا شتاب گرفته و ارتفاع آن بیش از 55 مایل (89 کیلومتر) از سطح دریا قبل از بازگشت با پرواز در جو است.

میلیاردر انگلیسی و بنیانگذار Virgin Galactic سر ریچارد برانسون گفت: پرواز و فرود این شرکت تقریباً 15 ساله را به پروازهای تجاری برای گردشگران نزدیک کرد.  Virgin Galactic می گوید این پروازها می توانند سال آینده آغاز شوند.

برانسون اندکی پس از فرود به آسوشیتدپرس گفت: “امروز فقط یک گام باورنکردنی در مسیر درست بود.”  “این در حال آزمایش بسیاری از سیستم های جدید است که تیم ها ساخته اند و همه آنها کار کرده اند.”

مدیر عامل شرکت Virgin Galactic ، مایکل کاگلازیر گفت که حداقل دو میدان آزمایش بدون تاریخ دیگر در پیش است – بعدی با چهار متخصص در کابین.  آزمایش های آینده همچنین شامل پروازی است که برانسون را به لبه فضا می رساند.

کلاژیر گفت: “پرواز امروز زیبا ، زیبا بود.”  “ما می خواهیم تمام داده های جمع آوری شده در این پروازها را تجزیه و تحلیل کنیم. اما تماشای زمین و صحبت با خلبانان عالی بود. بنابراین اکنون وقت آن است که دوباره این کار را انجام دهیم.”

ویرجین گالاکتیک گفت که این پرواز ارزیابی بهبودهای تثبیت کننده افقی ، سایر کنترل های پرواز و مجموعه ای از دوربین های کابین را ارائه می دهد که برای ارائه تصاویر زنده از پرواز به افراد روی زمین طراحی شده است.  این شاتل همچنین با همکاری برنامه توانایی پرواز ناسا محموله علمی را حمل می کرد.

مقدمات پرواز نهایی شامل بررسی تعمیر و نگهداری هواپیمای ویژه بود که با یک فضاپیمای شش سرنشین به ارتفاع زیاد پرواز می کرد ، جایی که برای پرتاب موتور موشکی خود و پرتاب نهایی به فضا آزاد شد.

اولین آزمایش قدرتمندانه موشک در نیومکزیکو از Cosmodrome America قبل از پرتاب روز شنبه چندین بار به تعویق افتاد.  در دسامبر سال 2020 ، مشکلات رایانه ای ناشی از تداخل الکترومغناطیسی مانع از شلیک مناسب موشک فضاپیما شد.  کشتی و دو خلبان آن به جای صعود به فضا ، مجبور شدند بلافاصله به زمین بنشینند.

در حالی که قیمت سهام Virgin Galactic این هفته را با اعلام آخرین آزمایش برنامه ریزی شده برای روز شنبه مشخص کرد ، اما برای غلبه بر ضررهای مشاهده شده از اوج در ماه فوریه کافی نبود.  برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که ممکن است مدتی طول بکشد تا شرکت سود خود را ببیند ، زیرا شروع دقیق معاملات هنوز در هوا است.

Virgin Galactic یکی از معدود شرکت هایی است که می خواهد با علاقه به فضا از مشتری درآمد کسب کند.

SpaceX الون ماسک یک میلیاردر و برندگان قرعه کشی وی را در ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد.  پیش بینی می شود در ژانویه 2022 با پرواز سه تاجر به ایستگاه فضایی بین المللی دنبال شود.

Blue Origin از جف بزوس کپسول جدیدی را به عنوان بخشی از آزمایش در ژانویه منتشر کرد زیرا هدف آن تدوین برنامه خود برای گردشگران ، دانشمندان و فضانوردان حرفه ای است.  وی قصد دارد اولین پرواز خدمه خود را در تاریخ 20 ژوئیه ، تاریخ فرود ماه آپولو 11 انجام دهد.

Virgin Galactic قبلاً دو بار به فضا رسیده است.  وی اولین بار در دسامبر 2018 از کالیفرنیا بود.

این پروازها برای دستیابی به ارتفاع حداقل 80 مایل (80 کیلومتر) با خاموش شدن موتور موشک و خدمه برای ورود مجدد به جو و سر خوردن برای فرود طراحی شده اند.

به عنوان بخشی از سفر برگشت ، یک سیستم پره با ورود دوباره آن به جو ، سرعت آن را کاهش داده و آن را تثبیت می کند.

مالیات دهندگان از نیومکزیکو پس از برانسون و فرماندار وقت ، بیش از 200 میلیون دلار در آشیانه و راه اندازی Spaceport America ، نزدیک حقیقت یا پیامدها سرمایه گذاری کرده اند.  بیل ریچاردسون ، دموکرات ، طرح تأسیسات را با لنگرگاه Virgin Galactic ارائه داد.

ریچاردسون روز شنبه پروازهای خود را از زمین تماشا کرد و بعداً از ساکنان شهرستانهای محلی که متعهد شده بودند در حمایت از سرمایه گذاری مالیات فروش را افزایش دهند ، تشکر کرد.

ریچاردسون گفت: “بالاخره بعد از مدتی که همه ما زیاد گرم شدیم – عمدتا من – یک روز عالی است.”  “اما این اتفاق افتاد. موفقیت آمیز است.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۳
عرفان حسن پور