رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

یزد یکی از پایه‌های اصلی انقلاب بود

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵ ب.ظ

یزد، سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی در نشست با خبرنگاران در خصوص تشریح فعالیت‌های کمیته یزد شهر میراث جهانی اظهار داشت: این قابلیت، ظرفیت و دستاورد جهانی شدن شهر یزد سبب شد میراث فرهنگی و گردشگری کمیته‌ای در کنگره ملی شهدا داشته باشد.

 

وی گفت: گردشگری این قابلیت را دارد که در حوزه‌های مختلف و ابعاد گوناگون انقلاب و دفاع مقدس جذب گردشگر داشته باشد و به معرفی رسالت‌ها، رشادت‌ها و شهری که که مردم آن از میهن خود دفاع کردند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: افراد آزادی‌خواه سال‌ها قبل از انقلاب تا عصر حاضر افراد بی‌شماری از مردم یزد در ادوار مختلف از میهن خود دفاع کردند.

 

فاطمی افرود: یزد از پایه‌های اصلی انقلاب بوده و در تاریخ ایران جنگ تحمیلی اتفاقات تاریخی رقم زده است بنابراین نشان دادن این رشادت‌ها بر میراث فرهنگی و بافت تاریخی استان مورد توجه است.

 

وی ادامه داد: کمیته میراث جهانی در دو محور انقلاب اسلامی و تولید آثار شهدا و روایت زندگانی شهدا، شهدای عصر حاضر در دفاع از امنیت، مدافع سلامت و مدافعان حرم می‌پردازد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: پیشنهاد شد مسیرهای و محورهای گردشگری دفاع مقدس و انقلاب شهر مشخص شود، المان‌هایی در محل شهادت افراد انقلابی شهر از حمله شهید صدوقی و شهید زنبق نصب شود.

 

فاطمی گفت: موزه بزرگی در محل صفاییه به عنوان موزه دفاع مقدس داریم، که نیاز است با تورهای گردشگری معرفی شود.

 

وی را بیان اینکه هماهنگ کردیم که از مدارس قدیمی استان که اکنون خالی است مرمت شود و به محلی برای نمایش آثار انقلاب، رشادت‌ها و فعالیت‌های انقلابی تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد برنامه داشتیم وه همزمان با آغاز کنگره تورهای گردشگری ویژه انقلاب را با ظرفیت 10 نفر انجام دهیم که به دلیل محدودیت‌های کرونایی تاکنون محقق نشده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
عرفان حسن پور