رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

 

وزیر ارشد آسام ، هیمانتا بیسوا سارما روز سه شنبه به خانواده کارمند ربوده شده ONGC ریتول سایکیا اطمینان داد که دولت تمام تلاش خود را برای تأمین آزادی وی انجام می دهد.

سارما صبح امروز با خانواده در بورهلا در منطقه جورهات تماس گرفت و با والدین و همسر ریتول به همراه فرزند چهار ماهه آنها دیدار کرد.

وی بعداً به خبرنگاران گفت که طبق اطلاعات ، Ritul توسط ULFA (I) در میانمار نگهداری می شد و از او مراقبت می کرد.

پیش از این ، لباس ممنوع گفته بود که ریتول و دو افسر ONGC دیگر ، که او در 21 آوریل از لاکوا در آسام ربوده بود ، به روستاییان در یک محله مون در همسایگی ناگالند تحویل داده شدند.

دو افسر دیگر به نام های آلاکش سایکیا و موهینی موهان گوگوئی پس از ملاقات با آدم ربایان در 24 آوریل در منطقه در حال رفتن به میانمار توسط نیروهای امنیتی نجات یافتند.  از آن زمان که ULFA (I) دستانش را شست ، ریتول گم شد.

سارما گفت واسطه ها در تلاشند تا ریتول را آزاد کنند و امیدوار است که او به زودی بازگردد.  با این حال ، وی از افشای جزئیات خودداری کرد.

در مورد اعلامیه اولفا (اول) مبنی بر آتش بس سه ماهه به دلیل وضعیت Covid-19 در این ایالت ، Sarma گفت که هیچ چیز رسمی در این مورد وجود ندارد و دولت همانطور که باید در مورد جنگنده ها عمل خواهد کرد.

“آنها با مشورت با دولت آتش بس اعلام نکردند.  هیچ قانون اساسی وجود ندارد ، ما نمی دانیم تیم های تجهیزات کجا هستند … این آتش بس مانند آتش بس با NSCN (IM) نیست “،” او در حالی که دوباره به معاون رئیس ستاد و فرمانده ارتش متوسل شد گفت ، پارش باروا ، برای بیرون رفتن برای گفتگو.

آتش بس یک جانبه پس از کشته شدن دو نفر در اثر انفجار نارنجک در تینگرای تینسوکیا رخ داد.  پیش از این ، یک پسر 12 ساله در انفجار نارنجک در جاگون در همان منطقه کشته شد.  با این حال ، اولفا (من) هرگونه نقش در این دو حادثه را انکار کرد.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۸
عرفان حسن پور