رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

 

AOL و Yahoo دوباره فروخته می شوند ، این بار به یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی.

وایرلس ورایزون در یک معامله 5 میلیارد دلاری با ایالات متحده ، Verizon Media را که یک سیستم عامل پیشگام فناوری است ، به Apollo Global Management بفروشد.

ورایزون روز دوشنبه گفت 10 درصد سهام شرکت جدید را که یاهو نامیده خواهد شد ، حفظ خواهد کرد.

یاهو در اواخر قرن گذشته چهره اینترنت بود ، قبل از سیستم عامل های بزرگ فناوری مانند Google و Facebook.  و AOL پورتالی بود که تقریباً همه کسانی را که از روزهای ابتدایی ورود به اینترنت وارد شده بودند به ارمغان می آورد.

ورایزون در مدت دو سال حدود 9 میلیارد دلار برای خرید AOL و یاهو هزینه کرد ، از سال 2015 امیدوار بود که بتواند تجارت رسانه های دیجیتال را راه اندازی کند که با گوگل و فیس بوک رقابت کند.  کار نکرد – این مارک ها در آن زمان نیز در حال ناپدید شدن بودند – چون گوگل و فیس بوک و به طور فزاینده ، آمازون بر بازار تبلیغات دیجیتال ایالات متحده تسلط داشتند.

یک سال پس از خرید یاهو ، ورایزون ارزش این عملیات ترکیبی را که “سوگند” نامیده می شود ، تقریباً 4/5 میلیارد دلار برای یاهو هزینه کرد.

در اواخر سال 2020 ، Verizon Media HuffPo را به Buzzfeed فروخت ، که تقریباً بلافاصله کارمندان را قطع کرد و سایتهای بین المللی از جمله کانادا را تعطیل کرد.

ورایزون با تمرکز بر شبکه بی سیم ، دارایی های رسانه ای را تخصیص داده و میلیاردها دلار برای مجوز دادن به امواج هوایی مورد نیاز برای نسل بعدی سرویس سریعتر تلفن همراه به نام 5G هزینه کرده است.  او در پایان سال گذشته سایت وبلاگ نویسی Tumblr و HuffPost را به BuzzFeed فروخت.  در سال های اخیر ، بخش رسانه های دیجیتال در حال ادغام است زیرا شرکت ها به دنبال سودآوری هستند.

خصوصیاتی که Verizon می فروشد شامل Yahoo Finance ، Yahoo Mail و وبلاگ های فنی Engadget و TechCrunch است.

علی رغم دشواری در رقابت با غول های فناوری برای تبلیغ دلار ، منجر به کاهش هزینه ها و اخراج کارگران ، درآمد Verizon Media در سه ماهه آخر سال گذشته 10 درصد افزایش یافت و به 1.9 میلیارد دلار رسید.  طبق گفته های ورایزون و آپولو ، این بخش هنوز تقریباً ماهانه 900 میلیون کاربر دارد و در سال 2020 7 میلیارد دلار درآمد دارد.

دیوید سامبور ، شریک ارشد آپولو ، در بیانیه ای گفت که آپولو می گوید آنها “معتقدان بزرگی به چشم انداز رشد یاهو” هستند و انتظار دارند که رشد کلی تبلیغات دیجیتال یاهو را نیز تحریک کند.  آپولو در سایر شرکت های رسانه ای و فناوری مانند وب سایت عکس Shutterfly و ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی متعلق به کاکس سرمایه گذاری می کند.

شرکت های مالی نیز در سال های اخیر نقش مهمی در رسانه های سنتی داشته اند ، زیرا صنعت روزنامه با کاهش تبلیغات چاپی ، خرید زنجیره ای و کاهش هزینه ها و مشاغل دست به گریبان است.

Verizon 4.25 میلیارد دلار پول نقد ، سود ترجیحی 750 میلیون دلار و سهام اقلیت دریافت خواهد کرد.

انتظار می رود این معامله در نیمه دوم سال پایان یابد.

سهام شرکت Verizon Communications Inc. ، مستقر در نیویورک ، روز دوشنبه کمتر از 1٪ افزایش یافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۴
عرفان حسن پور