رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

رد نیوز

منبع اخبار قرمز رنگ روز

 

بمبئی: به ندرت پیش می آید که سهامی در پشت اعلامیه انتصاب مدیرعامل جدید بیش از یک پنجم ارزش خود در یک روز جهش کند.  در بازار مشتاق به عوامل محرک مثبت و انتخاب ارزش ، این امکان وجود دارد.

سهام محصولات مصرفی Godrej (GCPL) روز چهارشنبه 22٪ بالاتر بسته شد و بیشترین رکورد را افزایش داد زیرا بازار معرفی مدیر عامل جدید توسط رهبر در صنعت FMCG ، همچنین به عنوان کارخانه برای مدیران اجرایی شناخته شده است.

GCPL با گرفتن مدیر عامل خارجی سودیر سیتاپاتی در تلاش است تا برگ جدیدی ایجاد کند تا مسیر رشد خود را ایجاد کند.

اگرچه اکثر شرکتهای FMCG در مبادلات سالهای اخیر عملکرد بهتری داشته اند ، GCPL شکست خورده است.  به عنوان مثال ، در حالی که سهام اکثر شرکت های خط مقدم FMCG در بالاترین رکورد یا نزدیک به بالاترین معاملات بودند ، سهام GCPL قبل از اعلامیه جدید مدیرعامل ، تقریباً 30 درصد زیر رکورد خود در سال 2018 معامله شد.

شرکت FMCG همچنین از افزایش 59 درصدی سود خالص تلفیقی 365.84 کرون برای سه ماهه مارس خبر داد.  Motilal Oswal برای خرید سهام پس از انتصاب Sitapati ، سهام را ارتقا داد.

“برآوردهایی که با توجه به رشد ضعیف و کاهش RoCE (بازده سرمایه به کار رفته) ، به طور شایسته ای 10٪ تخفیف برای همسالان با سرمایه بزرگ دارند ، با تغییرات بالقوه تحول آفرینی که Sitapati ممکن است ایجاد کند ، تغییر خواهد کرد.  تأثیر آنها ابتدا به صورت چند برابر بالاتر و سپس از نظر درآمد قابل مشاهده خواهد بود. ”

Edelweiss با حفظ رتبه بندی برای خرید ، گفت که سهام تحت مدیریت جدید می تواند دوباره ارزیابی شود.  امکای گفت که عملکرد اخیر سهام و استخدام سیتاپاتی به عنوان مدیرعامل می تواند به رشد کوتاه مدت منجر شود ، اما انتظار می رود که بهبود چشمگیرتری در رشد داشته باشد.

از نظر تاریخی ، شرکت های FMCG اغلب از تغییر رهبری بهره مند شده اند.  محصولات مصرفی تاتا ،

، صنایع بریتانیا و نستله هند نمونه های اخیر شرکت هایی هستند که پس از مدیرعامل حرفه ای جدید در راس خود روی آوردند.

GCPL یکی از کم عملکردترین شرکت ها در بخش FMCG است و از تغییر رویه سود خواهد برد.  ویوک گامبیر در ژوئن سال گذشته از سمت مدیر عامل GCPL استعفا داد و از آن زمان رئیس جمهور نیسابا گودری هزینه اضافی مدیرعاملی را عهده دار شد.

این شرکت اکنون سرنشین مدیرعامل جدید ، سودیر سیتاپاتی است که مدیر عامل غذا و نوشیدنی های غیر الکلی HUL بود.  او مدیریت استراتژیک و ادغام موفقیت آمیز سبد نوشیدنی های مالت GSK Consumer Healthcare را در HUL مدیریت می کند.

به عنوان مدیرعامل ، مأموریت Sitapati در GCPL تعیین شده است – تقویت رشد در بازارهای داخلی و کلیدی بین المللی در اندونزی ، آفریقا ، ایالات متحده و آمریکای لاتین ، باز کردن بازده کارایی و بازسازی سبد محصولات.

در حالی که بورس اوراق بهادار به سرعت به وعده تغییر توجه کرد ، سهامداران شرکت باید منتظر بمانند تا نشانه های قابل مشاهده ای از عملکرد شرکت وجود داشته باشد ، زیرا دوره مدیر عامل جدید فقط در ماه اکتبر آغاز می شود.

با انتخاب مقدار کمی از ارزش موجود در فضای FMCG ذکر شده ، بازار از هر فرصتی که پیش می آید استفاده می کند و GCPL در حال حاضر یک فرصت را ارائه می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۳
عرفان حسن پور